04 mars 2011

Tre plus ute


Visst, det är vinter, men är det tre plus ute finns det inget som hindrar att man drar igång grillen, Har marinerat ett par bitar ryggbiff från en dovhjort som jag sköt tidigare i år. Sture fick ett par smakbitar när jag fixade till köttet, så det verkar som om det är okej. Till köttet blir det wokade grönsaker och kantarellsmör.
På måndag ska jag på ett möte och passar på att hämta 75 kilo älgkött. Det är viktigt att det råder status quo i frysboxen... Herr Lindström är köttsugen, så det gäller bara att få till leveransen till min ende vän i Västberga allé.
I morgon blir det västerbottenpaj med löjrom, nästa helg är jag i Tyskland då blir det korv och surkål.
Helgen efter det är jag på Bornholm och käkar danska specialiteter.
Häpp!

1 kommentar:

  1. ...och Herr Lindström blev inte mindre köttsugen av den bilden. Säg som det är; Staffan betalar sexsiffrigt?
    Nej, dags för ett Finncrisp....

    SvaraRadera