01 september 2010

Skåne i januari

Återkommer till Skånejakten. Min ende vän i Värmland är härmed bjuden! Får se om jag får svar. Lite kort om jakten. Var själv där ett par dagar efter stormen Gudrun. Området hade klarat sig hyfsat, men resan ner var som att åka igenom Hiroshima. Ja, riktigt så illa var det inte, men känslan var helt enkelt overklig. Fem år sedan, sex år i januari - minns du det?
Jakten är även den helt overklig.
Viltet fullkomligen sprutar ut ur såtarna. Dessutom är det otrolig miljö att jaga i. Dagen innan åker vi ner och ses på Ringsjö värdshus, denna gång hoppar jag över frukostäggen...
På tal om Hiroshima, jag vet hur det såg ut efter bomben. Var där under fotbolls-VM 2002, den enda utflykten jag hann med på tre veckor i Japan och Korea.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar